Za oponou stávky učitelů

  • Jsem učitel, proč bych měl vlastně stávkovat když Vláda cosi dala ? Možná proto, že jsem již jednou dostal vylhaných 15%, tedy přesněji skutečných 10 % do tarifu a těch 5 % už asi neuvidím, jsou mimo tarif a tedy nikde a podle slibů všude. Proč tedy nyní věřit, že uvidím celých slíbených 10%, když kdosi slíbil jistých 8% ? Ta hra s procenty jistě zajímavá není, ale proč ze sebe neustále nechat dělat hlupáka ? Každý přece ví, že peníze mimo tarif sníží základ dalšího procentního přidání a každý přece musí vědět, že co není v tabulce, to později už být nemusí.
  • Nějak se mi nechce zapadnout do škatulky vyděšeného učitele, který dělá, že neví, protože co kdyby se něco stalo. Jakási nemoc, která přikazuje některým vychovávajícím chovat se podobně, jako vychovávaný, tedy kdo mi to povolí a jak se na mě bude dívat okolí a co když zle.
  • Nějak se mi nechce chladně kalkulovat s tím, že beztak nic nezměním , že je všechno zbytečné a že nestávkou mohu dokonce pro sebe leccos získat. Byť jen jeden placený den.
  • No a na závěr snad to nejdůležitější. Věřím, že rodiče našich žáků stávkující učitele pochopí. Vždyť jsou nuceni na svých vlastních dětech sledovat úpadek školství v ČR. V tomto směru je výběr pracovníků a míst skutečně řízen trhem, tedy nabídkou a poptávkou. Na dobře placené místo je větší konkurence a lze najít lepší pracovníky. Chcete pro své děti lepší učitele, pak nechte zvýšit konkurenci na obsazení učitelských míst a pečlivě hlídejte kvalitu. Kde není financování, není kvalita. Vždyť hrůzným snem pro špatného kantora by bylo náhlé zvýšení platů učitele na běžnou vysokoškolskou úroveň. Tím se ovšem nechci dotknout „srdcařů“ v našich školách, kteří se stále ještě snaží přes to všechno svoje žáky něco naučit. Takových lidí je ve školách ještě dost a hlavně díky nim školy fungují. Jsou na svých místech a učí i s vědomím, že plat mnohdy odráží společenskou prestiž povolání a lidem umožňuje klidnější a kvalitnější život.
  • Osobně stávku podporuji, měla přijít už dávno, vždyť jednu z mála chyb, kterou učitelé udělali je, že stále mlčí k tomu, proč jsou výsledky žáků takové jaké jsou, proč školství upadá, na jaké projekty mizí peníze a podobně.

www.sista.cz